FORMACIÓN TEATRAL AVANZADA
Xéneros e tendencias teatrais
Nos cursos de Teatro Avanzado I e II, para mozos e adultos, profundamos nos principios e fundamentos que permiten utilizar correctamente o seu corpo e a voz, en función dunha linguaxe non realista e realista a través do traballo en diferentes xéneros e tendencias teatrais.
Temporalización
Cada obradoiro desenvolverase nunha única sesión semanal dunha hora e media no período outubro-xuño.
Obxectivos xerais
- Perfeccionar os coñecementos e hábitos metodolóxicos na proxección artística.
- Desenvolver as capacidades, hábitos e habilidades encamiñadas ao dominio das técnicas de actuación e as súas posibilidades creadoras.
- Coñecer os aspectos máis relevantes dos diferentes xéneros dramáticos.
- Potenciar a cohesión de grupo.
Obxectivos específicos
- Mellorar a presenza escénica do actor.
- Dotar ao alumno de recursos corporais e vocais para que poida trasladalos a escena.
- Mellorar a dicción do actor.
- Traballar os focos de expresión corporais e vocais.
- Mellorar as capacidades de memorización de textos dos alumnos.
- Potenciar a capacidade creadora.
- Traballar a escoita en escena.
- Traballar con ruptura da cuarta parede.
Contidos Formación Teatral Avanzada I:
RECURSOS INTERPRETATIVOS
- Elementos dramáticos
- Creación de personaxes
- Improvisacións: individuais e colectivas
- Musicalidade en escena
- Espontaneidade corporal
- Espazo: crear e modificar espazos dramáticos
EXPRESIÓN CORPORAL-RÍTMICA E VOCAL
O CORPO
- Motores corporais
- Traballo cos elementos
- Traballo de animalización
- Xogos de expresión
- O xesto
- Traballo co espazo e no espazo
- Traballo de ritmo, equilibrio e coordinación
A VOZ
- Dicción
- Liña melódica
- Intensidade
- Ton
- Timbre
- Axuste da voz aos significados
- Caracterización dos personaxes pola voz
- Os coidados da voz
PRÁCTICA ESCÉNICA
- O texto: selección, comentario, análise e creación
- A partitura: creación e interpretación dunha partitura corporal, rítmica e vocal
- Análise das linguaxes dramáticas contorna ao texto e elementos de significación
- Contexto histórico
- Temática
- Equipos de traballo
- Planificación e realización dos ensaios
- A representación
Contidos Formación Teatral Avanzada II:
Formación Teatral Avanzada II:
OBRADOIRO DE CREACIÓN ESCÉNICA
Programación
É un taller que vai orientado ó proceso de creación no escenario, basándonos na correlación director/actor e na voz, no corpo e nas especialidades da personalidade dos actores/bailaríns, e dicir, da presenza anterior á escena deste. Apoiándonos na mirada directa, desde a conciencia do que observa a persoas, intentaremos buscar todas as posibles formas de comunicación no verbal, sen que iso implique, necesariamente, un discurso cronolóxico ou narrativo.
Obxetivos xerais
- Achegar ós alumnos ó coñecemento do feito teatral.
- Contribuir a formación de futuros actores.
- Potenciar o desenvolvemento das Artes escénicas na comunidade.
Obxetivos específicos
1- Aprender a encontrar material para a creación escénica a partir de situacións cotiás.
2- Encontrar outros camiños para a creación espectacular.
3- Desenvolver a imaxinación e a creatividade dos alumnos.
4- Multiplicar a gama de recursos creativos.
5- Desbloquear a creatividade.
Contido
Estratexias para un proceso de creación escénica:
– Composición.
– Movemento.
– Accións.
– Improvisacións.
Metodoloxía:
O taller presenta tres fases, en cada xornada de traballo:
1) Entrenamento. Posta a punto:
O espazo como un potente punto de partida. Un lugar de tensións e relacións entre
forma e movemento un lugar donde se producen cambios, transicións e decisións.
Coñecemento do« espazo escénico», como creador da escena.
2) Improvisación:
O uso de elementos técnicos para garantir unha boa estructura improvisada. A
improvisación como búsqueda de material para o proceso creativo.
3) Posta en Escena:
Cos elementos 1 e 2 traballarase para o levantamento da posta en escena.
O taller remata cunha mostra ante público do resultado do proceso de creación último día.
Todos os alumnos deben traer:
Os participantes deben asistir con roupa cómoda, de traballo: chándal, mallas…
Ademáis deberán aportar materiales reciclables: papel, cartón, plástico, tela, etc.
Primeiro trimestre
ACHEGAMENTO AO NOSO PROPIO CLOWN
Metodoloxía:
Na procura do propio clown atopamos o lado cómico dun mesmo e descubrimos que unha debilidade persoal convértese en forza teatral.
Non nos metemos na pel dun personaxe senón que descubrimos a parte clownesca que habita en nós.
Canto máis se deixe sorprender o actor polas súas propias debilidades con máis forza
aparecerá o seu clown.
Investigaremos que é o que nos fai tanta graza do clown, desde onde o buscamos, como é a súa ollada, o seu camiñar, a súa voz, traballando coa máscara máis pequena do mundo (o nariz vermello).
O taller é unha proposta de xogo e investigación onde nos achegaremos ao clown, ao seu imaxinario, a súa maneira única de resolver conflitos, a súa enerxía, a súa necesidade de comunicación.
– Procura individual do noso clown
• Ollada
• Autenticidade, sinceridade e espontaneidade
• Emocións
• Dualidades
• Linguaxe
– Improvisacións colectivas
• Escoita en escena
• Xenerosidade co compañeiro
• Complicidade e comunicación co público
“Curso de clown/adestramento actoral”
A comedia non se aprende: adéstrase. Hai que adestrar en captar a atención do público, na técnica de máscara, na precisión do gag, na xenerosidade co compañeiro. O adestramento proporcionará recursos para manter unha actitude aberta e dispoñible para calqeura tipo de personaxe.
A interpretación é un xogo no que debemos encontrar pracer. Mesmo se traballamos para un teatro serio, hai algo que debería estar terminantemente prohibido: que os nosos personaxes resulten… aburridos.
Como din os adestradores deportivos diante de partidos de máxima transcendencia: Sal e divírtete!
Adestramento Actoral/“Interpretación da comedia”
Segundo trimestre (marzo-xuño)
Non hai dous actores/actrices cómicos/as iguales. Interpretar a comedia, e obradoiro de interpretación teatral, no que se fará primeiramente un percorrido polos diferentes estilos e as diferentes técnicas do xénero cómico, co obxectivo final, da creación e representación nunha sala teatral ao remate do curso, dun espectáculo de comedia.
Obxectivos xerais
- Desenvolvemento na interpretación actoral no xénero cómico.
- Coñecer os distintos estilos de comedia e practicar as técnicas propias de cadaestilo de comedia.
- Atopar a propia comicidade.
- Montaxe dun espectáculo de xénero cómico para representar nunha sala teatral ao final do curso.
Contidos
- Definición, orixe e desenvolvemento da comedia.
- A comedia física: Facer rir co corpo.Técnicas básicas.
- A comedia textual. Facer rir coas palabras.
- Tempo e ritmo da comedia.
- Os proceso de montaxe dun espectáculo de xénero cómico, para representar nunha sala teatral ao final do curso.
Metodoloxía:
As sesións serán de 1,5 horas de duración.
O curso é eminentemente práctico. Cada sesión comezará cun breve quecemento e na primeira parte do curso desenvolveranse exercicios e xogos teatrais destinados a traballar a desinhibición e cohesión grupal e desenvolver a imaxinación.
A segunda parte de cada sesión estará dedicada ao traballo práctico nun estilo cómico específico, a través dunha montaxe teatral.
O curso aspira a que cada alumno/para atope o seu propio ser cómico. Explotar os propios recursos e adquirir as ferramentas básicas propias do actor/actriz cómico/a.
Todos os alumnos deben traer:
Roupa de traballo cómoda: mallas, chándal ou similares, zapatillas flexibles ou calcetíns antiescorregadizos.
DOCENTE
Leonel García Laborde
Licenciado en Dirección Escénica polo Instituto Estatal de Cultura e Arte de Moscova. Rusia.
Máster de Artes escénicas pola Universidade de Vigo.
Doutorando de Estudos literarios. Relacións interartísticas. En a Universidade de Vigo.
Profesor da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia, (ESAD) Na especialidade de Dirección Escénica.
Profesor de Dirección de Escena, de Actores e Interpretación na Escola Superior de Artes Cinematográficas de Galicia. (E.G.A.C.I.)
COMO ACTOR:2017 – O Filósofo autodidacta. Baseado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell. – Personaxe sen nome en “A formación da metáfora” Inspirado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell.2014 – Lector en “Lecturas paralelas” de Leonel García Laborde. 2006 – Manequín en “Mirar de perfil”(Ou mito de Greta Garbo) de Roberto Cordovani e Alejandra Guibert.COMO DIRECTOR DE ESCENA:2017 – “Homes!” De T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns. Traballo de Fin de Estudos de alumnas da ESAD de Galicia.2010 – “O Vigo de hoxe, o Vigo de onte” Visita teatralizada pola zona vella de Vigo. Auspiciado pola Consellería de Turismo do Concello de Vigo.2006 – “Asemblea das mulleres” de Aristófanes. Para Teatro Skene. Vigo.1998 – Fundación en Vigo, do grupo Teatro Aforo.ESPECTÁCULOS TEATRAIS CO GRUPO TEATRO AFORO:2017 – “A formación da metáfora” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell. – “O filósofo autodidacta” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell. – “O confabulador” Teatro para nenos. Creación propia. – “O meu vertedoiro particular” Teatro para nenos. Creación propia.2016 – “Loreto e os seus petos” Adaptación teatral de Leonel García e Eva Vila sobre o conto “ Os petos de Lola ” de Quentin Blake. – “Medo” creación de Eva Vila e Leonel García.2015 – “36m” de José Mejuto. – Lecturas paralelas. Idea orixinal de Leonel García Laborde.2008 – “Do cotián: O absurdo”. Textos de @Virgilio Piñera e Leonel García Laborde2007 – “Eloxio da Tolemia”. Adaptación teatral de Leonel García Laborde, baseado no ensaio de Erasmo de Rótterdam.2005 – “En alta mar” de Slawomir Mrozek.2003 – “O cepillo de dentes” de Jorge Díaz.2000 – “Tres de Ionesco”. Espectáculo Teatral composto por tres pezas de Eugenio Ionesco: “Os Saúdos”; “Escena para catro actores”; “A cantante calva”.1999 – “Homes!” de T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns.
DOCENTE
Anna Cañadillas
FORMACIÓN EN ARTES ESCÉNICASPedagoxía teatral na escola Studis de Teatre (pedagoxía de Jacques Lecoq) 800 horas. 2007-2008.Interpretación nas escolas Studis de Teatre; teatro xestual, traballo con diferentes máscaras (neutra, larvaria, expresiva, Commedia da arte) 1200 horas. 2003-2005 e Escola Municipal de Teatro de Vigo, 1900 horas. 2000-2002.Cursos e monográficosCreación escénica con Alfredo Rodriguez e Olga Cameselle. 2014.
Workshop en artes escénicas co mestre Yoshi Oida na Universidade de Lisboa. 30 horas. Abril 2012.A conspiración de Butohclown con Moshe Cohen no festiclown. 16 horas. Xulio 2011.A metamorfose no teatro de xesto con profesores da Escola Internacional Total Noveau Colombier. Marzo 2010.EXPERIENCIA ARTÍSTICA PROFESIONALPúblico adulto2014-2016 – “Contos chineses” da compañía Madialeva Teatro, espectáculo xestual e de obxectos, de creación propia, presentado en diferentes salas e festivais de Vigo. 2012-2014 – “Cabaret de Titán”, espectáculo de variedades, de creación colectiva, por capítulos. Representado en diferentes cafés- teatro, en Vigo, Cangas e Coruña. 2007 – “Hotel SwingSisestrelles” espectáculo de pantomima musical, presentado no teatro LLantiol de Barcelona.2003 – “Naumon” espectáculo de rúa da Fura dels Baus.Público infantilNovembro de 2019 – “Lixo” de Ou baúl dá tía Tola, espectáculo sobre a reciclaxe, estrea no Auditorio Daniel Castelao de Moaña.2016 – “Estrazalonia” de Ou baúl dá tía Tola, espectáculo para bebés.2014 – “TilinTilonia” de Ou baúl dá tía Tola, espectáculo para bebés2014 – “Menú vexetal” de Paula Carballeira, dirixida e producida por Producións Artísticas, estrea no Concello de Vigo.
Profesor
Santi Prego (Formación Avanzada II)
Profesor da ESAD-Galicia. Actor especializado en comedia física, que desenvolveu tanto no teatro (espectáculos de clown, bufón, commedia dell ´arte e obxectos) como en sketchs e series de televisión. Tamén traballa os personaxes desde o xogo como actor dramático en cine (Mientras Dure la Guerra, de Alejandro Amenábar) ou en thrillers (O Sabor Das Margaritas, e outras).
- Datas: De outubro de 2024 a xuño de 2025
- Horario: AVANZADO I: Mércores, de 20:00 a 21:30 horas. AVANZADO II: Xoves, de 20:00 a 21:30
- Lugar: Imaxinatea. Praza Francisco Fernández del Riego, nº 3 (traseira), local 5C. 36203 Vigo
- Perfil alumnado: A partir de 16 anos
- Profesor: Anna Cañadillas (Avanzado I) e Leonel García Laborde (Avanzado II)
- Prazas: Grupos reducidos
- Inscrición: Aberta
- Información: 986 120 024 - 685 852 015, ou a través do email contacto@imaxinatea.es
- Prezos: Matrícula: 50€ / Mensualidade: 63€ (online) ou 70€ (presencial). Bonificacións por pago anticipado trimestral ou anual. Consúltanos