FORMACIÓN TEATRAL AVANZADA

Xéneros e tendencias teatrais

Nos cursos de Teatro Avanzado I e II, para mozos e adultos, profundamos nos principios e fundamentos que permiten utilizar correctamente o seu corpo e a voz, en función dunha linguaxe non realista e realista a través do traballo en diferentes xéneros e tendencias teatrais.

Temporalización

Cada obradoiro desenvolverase nunha única sesión semanal dunha hora e media no período outubro-xuño.

Obxectivos xerais

  • Perfeccionar os coñecementos e hábitos metodolóxicos na proxección artística.
  • Desenvolver as capacidades, hábitos e habilidades encamiñadas ao dominio das técnicas de actuación e as súas posibilidades creadoras.
  • Coñecer os aspectos máis relevantes dos diferentes xéneros dramáticos.
  • Potenciar a cohesión de grupo.

Obxectivos específicos

  • Mellorar a presenza escénica do actor.
  • Dotar ao alumno de recursos corporais e vocais para que poida trasladalos a escena.
  • Mellorar a dicción do actor.
  • Traballar os focos de expresión corporais e vocais.
  • Mellorar as capacidades de memorización de textos dos alumnos.
  • Potenciar a capacidade creadora.
  • Traballar a escoita en escena.
  • Traballar con ruptura da cuarta parede.

Contidos Formación Teatral Avanzada I:

RECURSOS INTERPRETATIVOS

  • Elementos dramáticos
  • Creación de personaxes
  • Improvisacións: individuais e colectivas
  • Musicalidade en escena
  • Espontaneidade corporal
  • Espazo: crear e modificar espazos dramáticos

EXPRESIÓN CORPORAL-RÍTMICA E VOCAL

O CORPO

  • Motores corporais
  • Traballo cos elementos
  • Traballo de animalización
  • Xogos de expresión
  • O xesto
  • Traballo co espazo e no espazo
  • Traballo de ritmo, equilibrio e coordinación

A VOZ

  • Dicción
  • Liña melódica
  • Intensidade
  • Ton
  • Timbre
  • Axuste da voz aos significados
  • Caracterización dos personaxes pola voz
  • Os coidados da voz

PRÁCTICA ESCÉNICA

  • O texto: selección, comentario, análise e creación
  • A partitura: creación e interpretación dunha partitura corporal, rítmica e vocal
  • Análise das linguaxes dramáticas contorna ao texto e elementos de significación
  • Contexto histórico
  • Temática
  • Equipos de traballo
  • Planificación e realización dos ensaios
  • A representación

Contidos Formación Teatral Avanzada II:

Esta formación está dirixida a todas aquelas persoas que teñan experiencia en teatro, xa sexa como estudante sen experiencia nas táboas, como actores amateurs que buscan unha nova especialidade para aumentar o seu perfil técnico.

Formación Teatral Avanzada II:

OBRADOIRO DE CREACIÓN ESCÉNICA

Programación

É un taller que vai orientado ó proceso de creación no escenario, basándonos na correlación director/actor e na voz, no corpo e nas especialidades da personalidade dos actores/bailaríns, e dicir, da presenza anterior á escena deste. Apoiándonos na mirada directa, desde a conciencia do que observa a persoas, intentaremos buscar todas as posibles formas de comunicación no verbal, sen que iso implique, necesariamente, un discurso cronolóxico ou narrativo.

Obxetivos xerais

  • Achegar ós alumnos ó coñecemento do feito teatral.
  • Contribuir a formación de futuros actores.
  • Potenciar o desenvolvemento das Artes escénicas na comunidade.

Obxetivos específicos

1- Aprender a encontrar material para a creación escénica a partir de situacións cotiás.
2- Encontrar outros camiños para a creación espectacular.
3- Desenvolver a imaxinación e a creatividade dos alumnos.
4- Multiplicar a gama de recursos creativos.
5- Desbloquear a creatividade.

Contido

Estratexias para un proceso de creación escénica:
     – Composición.
     – Movemento.
     – Accións.
     – Improvisacións.

Metodoloxía:

O taller presenta tres fases, en cada xornada de traballo:

1) Entrenamento. Posta a punto:
O espazo como un potente punto de partida. Un lugar de tensións e relacións entre
forma e movemento un lugar donde se producen cambios, transicións e decisións.

Coñecemento do« espazo escénico», como creador da escena.
2) Improvisación:
O uso de elementos técnicos para garantir unha boa estructura improvisada. A
improvisación como búsqueda de material para o proceso creativo.

3) Posta en Escena:
Cos elementos 1 e 2 traballarase para o levantamento da posta en escena.
O taller remata cunha mostra ante público do resultado do proceso de creación último día.

Todos os alumnos deben traer:

Os participantes deben asistir con roupa cómoda, de traballo: chándal, mallas…
Ademáis deberán aportar materiales reciclables: papel, cartón, plástico, tela, etc.

Primeiro trimestre

ACHEGAMENTO AO NOSO PROPIO CLOWN

Metodoloxía:

Na procura do propio clown atopamos o lado cómico dun mesmo e descubrimos que unha debilidade persoal convértese en forza teatral.
Non nos metemos na pel dun personaxe senón que descubrimos a parte clownesca que habita en nós.
Canto máis se deixe sorprender o actor polas súas propias debilidades con máis forza
aparecerá o seu clown.
Investigaremos que é o que nos fai tanta graza do clown, desde onde o buscamos, como é a súa ollada, o seu camiñar, a súa voz, traballando coa máscara máis pequena do mundo (o nariz vermello).
O taller é unha proposta de xogo e investigación onde nos achegaremos ao clown, ao seu imaxinario, a súa maneira única de resolver conflitos, a súa enerxía, a súa necesidade de comunicación.

– Procura individual do noso clown
• Ollada
• Autenticidade, sinceridade e espontaneidade
• Emocións
• Dualidades
• Linguaxe

– Improvisacións colectivas
• Escoita en escena
• Xenerosidade co compañeiro
• Complicidade e comunicación co público

“Curso de clown/adestramento actoral”

A comedia non se aprende: adéstrase. Hai que adestrar en captar a atención do público, na técnica de máscara, na precisión do gag, na xenerosidade co compañeiro. O adestramento proporcionará recursos para manter unha actitude aberta e dispoñible para calqeura tipo de personaxe.

A interpretación é un xogo no que debemos encontrar pracer. Mesmo se traballamos para un teatro serio, hai algo que debería estar terminantemente prohibido: que os nosos personaxes resulten… aburridos.

Como din os adestradores deportivos diante de partidos de máxima transcendencia: Sal e divírtete!

Adestramento Actoral/“Interpretación da comedia”

Segundo trimestre (marzo-xuño)

Non hai dous actores/actrices cómicos/as iguales. Interpretar a comedia, e obradoiro de interpretación teatral, no que se fará primeiramente un percorrido polos diferentes estilos e as diferentes técnicas do xénero cómico, co obxectivo final, da creación e representación nunha sala teatral ao remate do curso, dun espectáculo de comedia.

Obxectivos xerais

  • Desenvolvemento na interpretación actoral no xénero cómico.
  • Coñecer os distintos estilos de comedia e practicar as técnicas propias de cadaestilo de comedia.
  • Atopar a propia comicidade.
  • Montaxe dun espectáculo de xénero cómico para representar nunha sala teatral ao final do curso.

Contidos

  • Definición, orixe e desenvolvemento da comedia.
  • A comedia física: Facer rir co corpo.Técnicas básicas.
  • A comedia textual. Facer rir coas palabras.
  • Tempo e ritmo da comedia.
  • Os proceso de montaxe dun espectáculo de xénero cómico, para representar nunha sala teatral ao final do curso.

Metodoloxía:

As sesións serán de 1,5 horas de duración.
O curso é eminentemente práctico. Cada sesión comezará cun breve quecemento e na primeira parte do curso desenvolveranse exercicios e xogos teatrais destinados a traballar a desinhibición e cohesión grupal e desenvolver a imaxinación.

A segunda parte de cada sesión estará dedicada ao traballo práctico nun estilo cómico específico, a través dunha montaxe teatral.

O curso aspira a que cada alumno/para atope o seu propio ser cómico. Explotar os propios recursos e adquirir as ferramentas básicas propias do actor/actriz cómico/a.

Todos os alumnos deben traer:

Roupa de traballo cómoda: mallas, chándal ou similares, zapatillas flexibles ou calcetíns antiescorregadizos.

DOCENTE

Leonel García Laborde

Licenciado en Dirección Escénica polo Instituto Estatal de Cultura e Arte de Moscova. Rusia.
Máster de Artes escénicas pola Universidade de Vigo.
Doutorando de Estudos literarios. Relacións  interartísticas. En  a Universidade de Vigo.
Profesor da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia, (ESAD) Na especialidade de Dirección Escénica.
Profesor de Dirección de Escena, de Actores e Interpretación na Escola Superior de Artes Cinematográficas de Galicia. (E.G.A.C.I.)
COMO ACTOR:
2017 – O Filósofo autodidacta. Baseado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell. – Personaxe sen nome en “A formación da metáfora” Inspirado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
2014 – Lector en “Lecturas paralelas” de Leonel García Laborde. 2006 – Manequín en “Mirar de perfil”(Ou mito de Greta Garbo) de Roberto Cordovani e Alejandra Guibert.
 
COMO DIRECTOR DE ESCENA:
2017 – “Homes!” De T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns. Traballo de Fin de Estudos de alumnas da ESAD de Galicia.
2010 – “O Vigo de hoxe, o Vigo de onte” Visita teatralizada pola zona vella de Vigo. Auspiciado pola Consellería de Turismo do Concello de Vigo.
2006 – “Asemblea das mulleres” de Aristófanes. Para Teatro Skene. Vigo.
1998 – Fundación en Vigo, do grupo Teatro Aforo.
 
ESPECTÁCULOS TEATRAIS CO GRUPO TEATRO AFORO:
2017 – “A formación da metáfora” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell. – “O filósofo autodidacta” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell. – “O confabulador” Teatro para nenos. Creación propia. – “O meu vertedoiro particular” Teatro para nenos. Creación propia.
2016 – “Loreto e os seus petos” Adaptación teatral de Leonel García e Eva Vila sobre o conto “ Os petos de Lola ” de Quentin Blake. – “Medo” creación de Eva Vila e Leonel García.
2015 – “36m” de José Mejuto. – Lecturas paralelas. Idea orixinal de Leonel García Laborde.
2008 – “Do cotián: O absurdo”. Textos de @Virgilio Piñera e Leonel García Laborde
2007 – “Eloxio da Tolemia”. Adaptación teatral de Leonel García Laborde, baseado no ensaio de Erasmo de Rótterdam.
2005 – “En alta mar” de Slawomir Mrozek.
2003 – “O cepillo de dentes” de Jorge Díaz.
2000 – “Tres de Ionesco”. Espectáculo Teatral composto por tres pezas de Eugenio Ionesco: “Os Saúdos”; “Escena para catro actores”; “A cantante calva”.
1999 – “Homes!” de T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns.
 

DOCENTE

Anna Cañadillas 

FORMACIÓN EN ARTES ESCÉNICAS
Pedagoxía teatral na escola Studis de Teatre (pedagoxía de Jacques Lecoq) 800 horas. 2007-2008.
Interpretación nas escolas Studis de Teatre; teatro xestual, traballo con diferentes máscaras (neutra, larvaria, expresiva, Commedia da arte) 1200 horas. 2003-2005 e Escola Municipal de Teatro de Vigo, 1900 horas. 2000-2002.
 
Cursos e monográficos
Creación escénica con Alfredo Rodriguez e Olga Cameselle. 2014.
Workshop en artes escénicas co mestre Yoshi Oida na Universidade de Lisboa. 30 horas. Abril 2012.
A conspiración de Butohclown con Moshe Cohen no festiclown. 16 horas. Xulio 2011.
A metamorfose no teatro de xesto con profesores da Escola Internacional Total Noveau Colombier. Marzo 2010.
 
EXPERIENCIA ARTÍSTICA PROFESIONAL
Público adulto
2014-2016 – “Contos chineses” da compañía Madialeva Teatro, espectáculo xestual e de obxectos, de creación propia, presentado en diferentes salas e festivais de Vigo. 2012-2014 – “Cabaret de Titán”, espectáculo de variedades, de creación colectiva, por capítulos. Representado en diferentes cafés- teatro, en Vigo, Cangas e Coruña. 2007 – “Hotel SwingSisestrelles” espectáculo de pantomima musical, presentado no teatro LLantiol de Barcelona.
2003 – “Naumon” espectáculo de rúa da Fura dels Baus.
 
Público infantil
Novembro de 2019 –  “Lixo” de Ou baúl dá tía Tola, espectáculo sobre a reciclaxe, estrea no Auditorio Daniel Castelao de Moaña.
2016 – “Estrazalonia” de Ou baúl dá tía Tola, espectáculo para bebés.
2014 –  “TilinTilonia” de Ou baúl dá tía Tola, espectáculo para bebés
2014 –  “Menú vexetal” de Paula Carballeira, dirixida e producida por Producións Artísticas, estrea no Concello de Vigo.

Profesor

Santi Prego (Formación Avanzada II)

Profesor da ESAD-Galicia. Actor especializado en comedia física, que desenvolveu tanto no teatro (espectáculos de clown, bufón, commedia dell ´arte e obxectos) como en sketchs e series de televisión. Tamén traballa os personaxes desde o xogo como actor dramático en cine (Mientras Dure la Guerra, de Alejandro Amenábar) ou en thrillers (O Sabor Das Margaritas, e outras).

COMPARTIR É VIVIR!

CURSOS RELACIONADOS

CURSO PRESENCIAL

FORMACIÓN TEATRAL PARA NENOS E NENAS

Nesta formación, proporcionamos recursos interpretativos centrándonos no desenvolvemento da expresión dunha maneira activa e dinámica, potenciando a sensibilidade, as posibilidades creativas e a capacidade de descubrirse a si mesmo, para expresarse con espontaneidade e plenitude.

Ler Máis >>

E quizá pódeche interesar

CURSO PRESENCIAL

PINTURA E DEBUXO PARA ADULTOS E MOZOS

Un taller que persegue espertar a creatividade a través de exemplos artísticos do mundo actual, motivando a reinterpretación persoal e descubrindo novas estratexias de comunicación. Pintura, escultura, modelado e gravado, introducen a expresión pictórica e espacial como parte das competencias básicas da aprendizaxe.

Ler Máis >>
CURSO ONLINE

CURSO DE CÓMIC PARA NENOS E NENAS EN LIÑA

Este curso está especialmente deseñado para que os máis pequenos tamén poidan introducirse neste mundo máxico, desfrutalo, usar a súa imaxinación e á vez, aprender a desenvolver as súas aptitudes artísticas. E aínda máis importante: non necesitan saber debuxar, só é necesario ter ganas de divertirse.

Ler Máis >>
PRESENCIAL+ONLINE

TÉCNICA VOCAL

Práctica vocal e pedagoxía do canto. A técnica do Canto non é dunha disciplina estritamente musical, senón ademais, funcional e fisiolóxica, no sentido de que aproveita todas as posibilidades físicas do noso corpo que directa ou indirectamente vincúlanse á produción da voz.

Ler Máis >>

Gracias por tu interés

Te responderemos a la mayor brevedad.

Y solo usaremos tus datos para atender a tu solicitud de información, pero si te interesan nuestras actividades y quieres mantener el contacto, puedes suscribirte al boletín.

Hasta pronto!

Abrir chat
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?