FORMACIÓN TEATRAL BÁSICA PARA MOZOS, MOZAS E ADULTOS

Desenvolvemento e expresión coa práctica teatral

O TEATRO É COMUNICACIÓN, EMOCIÓN, EMPATÍA, É UNHA FERRAMENTA FUNDAMENTAL NON SÓ PARA O ARTISTA… PARA A VIDA, POIS AXUDA A ALCANZAR A FELICIDADE.

En Imaxinatea Lab Creativo, organizamos os cursos de teatro básico por grupos de idades e niveis: de 12 a 16 anos, de 17 anos e adultos.

Na nosa formación, proporcionamos recursos interpretativos centrándonos no desenvolvemento da expresión dunha maneira activa e dinámica, potenciando a sensibilidade, as posibilidades creativas e a capacidade de descubrirse a si mesmo, para expresarse con espontaneidade e plenitude.

Aos poucos e a través dunha metodoloxía práctica, o alumnado achegarase ao coñecemento da estrutura básica do sistema teatral.

Temporalización

Cada taller desenvolverase nunha única sesión semanal dunha hora e media no período outubro-xuño.

Obxectivos xerais

  • Establecer relacións interpersoais que favorezan o proceso de aprendizaxe.
  • Potenciar a cohesión do grupo.
  • Estimular a toma de conciencia das propias capacidades expresivas e comunicativas a partir do traballo individual e de grupo.

Obxectivos específicos

  • Desenvolver a autoestima, a imaxinación, a creatividade e a sensibilidade estética e artística necesarias para o estudo e práctica da arte teatral.
  • Romper bloqueos e inhibicións persoais.
  • Tomar conciencia do propio esquema corporal para desenvolver unha análise e unha exercitación das posibilidades de movemento.
  • Desenvolver a espontaneidade, a imaxinación e a orixinalidade para promover unha conduta creativa.
  • Exercitar a voz para desbloquear as posibilidades vocais inutilizadas.
  • Experimentar as técnicas de improvisación para desenvolver a espontaneidade.
  • Respectar, aceptar e valorar positivamente as ideas, pensamentos e sentimentos dos demais para unha boa convivencia de grupo.
  • Teatralizar un texto e interpretalo escénicamente.

Contidos

RECURSOS INTERPRETATIVOS

A metodoloxía utilizada adaptarase a cada grupo/idade de referencia:

Elementos dramáticos

  • Creación de personaxes
  • Improvisacións: individuais, con dous personaxes e colectivas
  • Espontaneidade corporal
  • Espazo: crear e modificar espazos dramáticos

EXPRESIÓN CORPORAL-RÍTMICA E VOCAL

A metodoloxía utilizada adaptarase a cada idade de referencia:

O corpo

  • Zonas e centros corporais: movemento e expresividade
  • Xogos de expresión

O xesto

  • Traballo co espazo e no espazo
  • Traballo de ritmo, equilibrio e coordinación

A voz

  • Liña melódica
  • Intensidade
  • Ton
  • Timbre
  • Axuste da voz aos significados
  • Caracterización dos personaxes pola voz
  • Os coidados da voz

PRÁCTICA ESCÉNICA

A metodoloxía utilizada adaptarase a cada idade de referencia:

  • Aproximación ao texto: selección, comentario e análise
  • Análise das linguaxes dramáticas contorna ao texto e elementos de significación
  • Contexto histórico
  • Temática
  • Equipos de traballo
  • Planificación e realización dos ensaios
  • A representación

Metodoloxía

Todos os coñecementos técnicos referiranse sempre á realidade aplicable por cada alumno/a, coa finalidade de crear un ambiente propicio para o cambio de impresións e ao achegamento de ideas e diferentes puntos de vista. O contido deseñarase a modo de guión aberto, dinámico e vivo, de maneira que o alumno/a véxase obrigado á participación total e directa.

DOCENTE

Leonel García Laborde

Licenciado en Dirección Escénica polo Instituto Estatal de Cultura e Arte de Moscú. Rusia.
Máster en Artes escénicas pola Universidade de Vigo.
Doctorando de Estudios literarios. Relaciones  interartísticas na Universidade de Vigo.
Profesor da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia, (ESAD) Na especialidade de Dirección Escénica.
Profesor de Dirección de Escena, de Actores e Interpretación na Escola Superior de Artes Cinematográficas de Galicia.

Traballos máis relevantes

COMO ACTOR:

2017 – O Filósofo autodidacta. Baseado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
– Personaxe sen nome en “A formación da metáfora” Inspirado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell.

2014 – Lector en “Lecturas paralelas” de Leonel García Laborde.

2006 – Maniquí en “Ollares de perfil”(Ou mito de Greta Garbo) de Roberto Cordovani e Alejandra Guibert.

COMO DIRECTOR DE ESCENA:

2017 – “Homes!” De T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns. Traballo de Fin de Estudos de alumnas da ESAD de Galicia.

2010 – “O Vigo de hoxe, o Vigo de onte” Visita teatralizada pola zona vella de Vigo. Auspiciado pola Consellería de Turismo do Concello de Vigo.

2006 – “Asemblea das mulleres” de Aristófanes. Para Teatro Skene. Vigo.

1998 – Fundación en Vigo, do grupo Teatro Aforo.

ESPECTÁCULOS TEATRAIS CO GRUPO TEATRO AFORO:

2017 – “A formación da metáfora” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
– “O filósofo autodidacta” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
– “O confabulador” Teatro para nenos. Creación propia.
– “O meu vertedoiro particular” Teatro para nenos. Creación propia.

2016 – “Loreto e os seus petos” Adaptación teatral de Leonel García e Eva Vila sobre o conto “ Os petos de Lola ” de Quentin Blake.
– “Medo” creación de Eva Vila e Leonel García.
2015 – “36m” de José Mejuto.
– Lecturas paralelas. Idea orixinal de Leonel García Laborde.
2008 – “Do cotián: O absurdo”. Textos de Virgilio Piñera e Leonel García Laborde

2007 – “Eloxio da Tolemia”. Adaptación teatral de Leonel García Laborde, baseado no ensaio de Erasmo de Rótterdam.

2005 – “En alta mar” de Slawomir Mrozek.

2003 – “O cepillo de dentes” de Jorge Díaz.
2000 – “Tres de Ionesco”. Espectáculo Teatral composto por tres pezas de Eugenio Ionesco: “Os Saúdos”; “Escena para catro actores”; “A cantante calva”.
1999 – “Homes!” de T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns.

DOCENTE

Antonia Céspedes
Titulada na Escola de Arte Dramática de Cantabria, na especialidade de Interpretación.
Máster en Artes Escénicas pola Universidade de Vigo. Especialidade Pedagoxía Teatral
Tamén e Diplomada en Ciencias Empresariais, pola Universidade de Cantabria, exerciendo labores directivas en Imaxinería Xestión Teatral, empresa educativa especializada en formación escénica desde o ano 2003.
Profesora de Interpretación e expresión corporal, desde o ano 1994, en diversas entidades educativas.

ALGÚNS DOS TRABALLOS ARTÍSTICOS,  EXERCENDO LABORES DE DIRECCIÓN E PRODUCIÓN DESDE O ANO 1994:

“Casting”, Teatro musical, Roberto Pérez Galegos, “Perdidos no bosque”, Montxo Iturbe, “Novas amizades”, Charo Solainas, “A festa dás Neves”, Margarita Sánchez Roldán, “A música dá noite”, Manuel Lourenzo González, “Ou demo visita España”, Laura Torrecilla de Fuenmayor, “La casa de Bernarda Alba”, Federico García Lorca, “La zapatera prodigiosa”, Federico García Lorca, “O Tartufo”, Moer, “Os vellos non deben de namorarse”, Castelao, “Ou bautizo a paus”, Concha Gómez, “La cabeza del dragón”, Valle-Inclán, “La pousadeia”, Carlo Goldoni, “A factoría máxica”, Animación de rúa. “Ou reino doce”. Animación de rúa, “Motín de Bruxas”, Jornet e Benet, “Ou Vigo de hoxe, ou Vigo de onte”, visita teatralizada por o  casco vello de Vigo, Animación na rúa, “Gulliver non país dous contos”, “Historias peregrinas”, Miguel Anxo Murado, Animación de rúa, “Ou bosque encantado”, “Ou rapto dá bibliotecaria”, adaptación do conto de Margaret Mahy, “Baixo ou mar”, Animación de rúa, “Restaurante Farruco”, de Chus Pereiro, “En busca do Rock perdido”, baseado en “We will Rock you” de Queen, espectáculo musical, “Ou mundo de Julio Verne” Animación de rúa, Grease, espectáculo musical , “Fragmentos máxicos” Animación de rúa, “Explosión de Luz e cor” Animación de rúa, “Ou mozo Quixote”, de Tomás Afán Muñoz , “Ou mundo xurásico” Animación de rúa, “A miña nai a oca”, Adaptación da obra de Maurice Ravel, “Noite Máxica”,  de Carlos Freire, “Contos infantís” Animación de rúa, “Ou soño dunha noite de verán”, “A lenda de Xan Bonome””, “Todo é un conto”, “Peter Pan” Animación de rúa, “Chamádeme Simbad”, Francisco Castro, “A posadeira” Moer, “Gustavo e Peggy pasean por Vigo” Animación de rúa, “Nadal na granxa”, “Pandemia espacial”, Antonia Céspedes, Festival dixital durante a pandemia provocada polo COVID 19, “Expedición submariña do Nautilus” Animación de rúa, “Don’t stop me now”, Adaptación do espectáculo We will Rock you   

DOCENTE

Nerea Brey

Titulada Superior oficial de Arte Dramática pola ESAD de Galicia, na especialidade de Interpretación Textual.
Complementa a súa formación con un Máster en Artes Escénicas, con especialidade en Pedagoxía Teatral pola Universidade de Vigo.
Tamén ten a Licenciatura en Xornalismo pola Universidade de Santiago de Compostela.
 
EXPERIENCIA ARTÍSTICA PROFESIONAL
No ano 2006, interpretou o papel de Paula para o filme para a televisión O bosque de levas, Dirección: Antón Dobao.
Desde o ano 2016, as súas experiencias en Montaxes profesionais de teatro:
2016 – Obra: Exilio das moscas. Dirección de César No, 
2016 – Obra: Tras Tannhäuser. Dirección de César No, 
2017 – Na obra 6 cubos negros en corpo branco,  ademais de actuar foi violinista. Dirección: Diana Mera.
2019 – Interpreta a María Casares na obra: Despois das ondas. Dirección: Xavier Castiñeira. 
2020 – Interpreta a Beatriz na obra Entelequias. Dirección: Xosé Luis.
 

COMPARTIR É VIVIR!

CURSOS RELACIONADOS

CURSO PRESENCIAL

CAMPAMENTO TEATRAL DE VERÁN

O curso vai orientado a nenos e nenas de 6 a 14 anos que teñan interesa en coñecer o mundo do teatro e descubrir as súas habilidades como intérpretes. Utilizaremos o corpo e a voz como instrumentos primordiais de traballo. E iniciaremos ao alumnado no xogo teatral, a través da técnica da improvisación.

Ler Máis >>

E quizá pódeche interesar

CURSO ONLINE

OBRADOIRO PRE-GRAVADO: “O CADERNO DA DRAMATURGA, A ORIXE DAS ESPECIES LÁZARO”

O caderno da dramaturga: a orixe das Especies Lázaro é un espazo de encontro e reflexión con Vanesa Sotelo, autora e directora do espectáculo Espécies Lázaro, que a compañía portuguesa Teatro Art’ Imagem presenta o 8 de xullo no marco da Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas. De carácter virtual, a sesión ofrece a oportunidade de descubrir as claves que inspiraron o proxecto e de profundar na súa estrutura, así como a posibilidade de coñecer as diferentes etapas da súa escritura co obxectivo de analizar de forma conxunta tanto o seu contido como o proceso creativo das persoas participantes.

Ler Máis >>

Gracias por tu interés

Te responderemos a la mayor brevedad.

Y solo usaremos tus datos para atender a tu solicitud de información, pero si te interesan nuestras actividades y quieres mantener el contacto, puedes suscribirte al boletín.

Hasta pronto!

Abrir chat
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?