FORMACIÓN TEATRAL BÁSICA PARA MOZOS, MOZAS E ADULTOS
Desenvolvemento e expresión coa práctica teatral
O TEATRO É COMUNICACIÓN, EMOCIÓN, EMPATÍA, É UNHA FERRAMENTA FUNDAMENTAL NON SÓ PARA O ARTISTA… PARA A VIDA, POIS AXUDA A ALCANZAR A FELICIDADE.
En Imaxinatea Lab Creativo, organizamos os cursos de teatro básico por grupos de idades e niveis: de 12 a 16 anos (adolescentes básico) e adultos (máis de 20 anos).
Na nosa formación, proporcionamos recursos interpretativos centrándonos no desenvolvemento da expresión dunha maneira activa e dinámica, potenciando a sensibilidade, as posibilidades creativas e a capacidade de descubrirse a si mesmo, para expresarse con espontaneidade e plenitude.
Aos poucos e a través dunha metodoloxía práctica, o alumnado achegarase ao coñecemento da estrutura básica do sistema teatral.
Temporalización
Cada taller desenvolverase nunha única sesión semanal dunha hora e media no período outubro-xuño.
Obxectivos xerais
- Establecer relacións interpersoais que favorezan o proceso de aprendizaxe.
- Potenciar a cohesión do grupo.
- Estimular a toma de conciencia das propias capacidades expresivas e comunicativas a partir do traballo individual e de grupo.
Obxectivos específicos
- Desenvolver a autoestima, a imaxinación, a creatividade e a sensibilidade estética e artística necesarias para o estudo e práctica da arte teatral.
- Romper bloqueos e inhibicións persoais.
- Tomar conciencia do propio esquema corporal para desenvolver unha análise e unha exercitación das posibilidades de movemento.
- Desenvolver a espontaneidade, a imaxinación e a orixinalidade para promover unha conduta creativa.
- Exercitar a voz para desbloquear as posibilidades vocais inutilizadas.
- Experimentar as técnicas de improvisación para desenvolver a espontaneidade.
- Respectar, aceptar e valorar positivamente as ideas, pensamentos e sentimentos dos demais para unha boa convivencia de grupo.
- Teatralizar un texto e interpretalo escénicamente.
Contidos
RECURSOS INTERPRETATIVOS
A metodoloxía utilizada adaptarase a cada grupo/idade de referencia:
Elementos dramáticos
- Creación de personaxes
- Improvisacións: individuais, con dous personaxes e colectivas
- Espontaneidade corporal
- Espazo: crear e modificar espazos dramáticos
EXPRESIÓN CORPORAL-RÍTMICA E VOCAL
A metodoloxía utilizada adaptarase a cada idade de referencia:
O corpo
- Zonas e centros corporais: movemento e expresividade
- Xogos de expresión
O xesto
- Traballo co espazo e no espazo
- Traballo de ritmo, equilibrio e coordinación
A voz
- Liña melódica
- Intensidade
- Ton
- Timbre
- Axuste da voz aos significados
- Caracterización dos personaxes pola voz
- Os coidados da voz
PRÁCTICA ESCÉNICA
A metodoloxía utilizada adaptarase a cada idade de referencia:
- Aproximación ao texto: selección, comentario e análise
- Análise das linguaxes dramáticas contorna ao texto e elementos de significación
- Contexto histórico
- Temática
- Equipos de traballo
- Planificación e realización dos ensaios
- A representación
Metodoloxía
Todos os coñecementos técnicos referiranse sempre á realidade aplicable por cada alumno/a, coa finalidade de crear un ambiente propicio para o cambio de impresións e ao achegamento de ideas e diferentes puntos de vista. O contido deseñarase a modo de guión aberto, dinámico e vivo, de maneira que o alumno/a véxase obrigado á participación total e directa.
DOCENTE
Leonel García Laborde
Licenciado en Dirección Escénica polo Instituto Estatal de Cultura e Arte de Moscú. Rusia.
Máster en Artes escénicas pola Universidade de Vigo.
Doctorando de Estudios literarios. Relaciones interartísticas na Universidade de Vigo.
Profesor da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia, (ESAD) Na especialidade de Dirección Escénica.
Profesor de Dirección de Escena, de Actores e Interpretación na Escola Superior de Artes Cinematográficas de Galicia.
Traballos máis relevantes
COMO ACTOR:
2017 – O Filósofo autodidacta. Baseado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
– Personaxe sen nome en “A formación da metáfora” Inspirado no cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
2014 – Lector en “Lecturas paralelas” de Leonel García Laborde.
2006 – Maniquí en “Ollares de perfil”(Ou mito de Greta Garbo) de Roberto Cordovani e Alejandra Guibert.
COMO DIRECTOR DE ESCENA:
2017 – “Homes!” De T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns. Traballo de Fin de Estudos de alumnas da ESAD de Galicia.
2010 – “O Vigo de hoxe, o Vigo de onte” Visita teatralizada pola zona vella de Vigo. Auspiciado pola Consellería de Turismo do Concello de Vigo.
2006 – “Asemblea das mulleres” de Aristófanes. Para Teatro Skene. Vigo.
1998 – Fundación en Vigo, do grupo Teatro Aforo.
ESPECTÁCULOS TEATRAIS CO GRUPO TEATRO AFORO:
2017 – “A formación da metáfora” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
– “O filósofo autodidacta” (Microteatro). Inspirado no Cadro do mesmo título de Eugenio Granell.
– “O confabulador” Teatro para nenos. Creación propia.
– “O meu vertedoiro particular” Teatro para nenos. Creación propia.
2016 – “Loreto e os seus petos” Adaptación teatral de Leonel García e Eva Vila sobre o conto “ Os petos de Lola ” de Quentin Blake.
– “Medo” creación de Eva Vila e Leonel García.
2015 – “36m” de José Mejuto.
– Lecturas paralelas. Idea orixinal de Leonel García Laborde.
2008 – “Do cotián: O absurdo”. Textos de Virgilio Piñera e Leonel García Laborde
2007 – “Eloxio da Tolemia”. Adaptación teatral de Leonel García Laborde, baseado no ensaio de Erasmo de Rótterdam.
2005 – “En alta mar” de Slawomir Mrozek.
2003 – “O cepillo de dentes” de Jorge Díaz.
2000 – “Tres de Ionesco”. Espectáculo Teatral composto por tres pezas de Eugenio Ionesco: “Os Saúdos”; “Escena para catro actores”; “A cantante calva”.
1999 – “Homes!” de T de Teatre, Sergi Belbel e outros autores cataláns.
DOCENTE
Antonia Céspedes
Titulada na Escola de Arte Dramática de Cantabria, na especialidade de Interpretación.
Máster en Artes Escénicas pola Universidade de Vigo. Especialidade Pedagoxía Teatral
Tamén e Diplomada en Ciencias Empresariais, pola Universidade de Cantabria, exerciendo labores directivas en Imaxinería Xestión Teatral, empresa educativa especializada en formación escénica desde o ano 2003.
Profesora de Interpretación e expresión corporal, desde o ano 1994, en diversas entidades educativas.
ALGÚNS DOS TRABALLOS ARTÍSTICOS, EXERCENDO LABORES DE DIRECCIÓN E PRODUCIÓN DESDE O ANO 1994:
“Casting”, Teatro musical, Roberto Pérez Galegos, “Perdidos no bosque”, Montxo Iturbe, “Novas amizades”, Charo Solainas, “A festa dás Neves”, Margarita Sánchez Roldán, “A música dá noite”, Manuel Lourenzo González, “Ou demo visita España”, Laura Torrecilla de Fuenmayor, “La casa de Bernarda Alba”, Federico García Lorca, “La zapatera prodigiosa”, Federico García Lorca, “O Tartufo”, Moer, “Os vellos non deben de namorarse”, Castelao, “Ou bautizo a paus”, Concha Gómez, “La cabeza del dragón”, Valle-Inclán, “La pousadeia”, Carlo Goldoni, “A factoría máxica”, Animación de rúa. “Ou reino doce”. Animación de rúa, “Motín de Bruxas”, Jornet e Benet, “Ou Vigo de hoxe, ou Vigo de onte”, visita teatralizada por o casco vello de Vigo, Animación na rúa, “Gulliver non país dous contos”, “Historias peregrinas”, Miguel Anxo Murado, Animación de rúa, “Ou bosque encantado”, “Ou rapto dá bibliotecaria”, adaptación do conto de Margaret Mahy, “Baixo ou mar”, Animación de rúa, “Restaurante Farruco”, de Chus Pereiro, “En busca do Rock perdido”, baseado en “We will Rock you” de Queen, espectáculo musical, “Ou mundo de Julio Verne” Animación de rúa, Grease, espectáculo musical , “Fragmentos máxicos” Animación de rúa, “Explosión de Luz e cor” Animación de rúa, “Ou mozo Quixote”, de Tomás Afán Muñoz , “Ou mundo xurásico” Animación de rúa, “A miña nai a oca”, Adaptación da obra de Maurice Ravel, “Noite Máxica”, de Carlos Freire, “Contos infantís” Animación de rúa, “Ou soño dunha noite de verán”, “A lenda de Xan Bonome””, “Todo é un conto”, “Peter Pan” Animación de rúa, “Chamádeme Simbad”, Francisco Castro, “A posadeira” Moer, “Gustavo e Peggy pasean por Vigo” Animación de rúa, “Nadal na granxa”, “Pandemia espacial”, Antonia Céspedes, Festival dixital durante a pandemia provocada polo COVID 19, “Expedición submariña do Nautilus” Animación de rúa, “Don’t stop me now”, Adaptación do espectáculo We will Rock you.
DOCENTE
Eva Vila
Licenciada en Arte Dramática pola RESAD de Madrid. Máster en Artes Escénicas pola Universidade de Vigo.
oral en foros universitario s de Bogotá; bibliotecas, feiras do libro e escolas de primaria de Galicia e en cafés teatro de Madrid.
Impartiu clases de teatro en academias privadas, Vogalía dá muller do Concello de Vigo, asociacións e escolas de primaria. Actualmente, imparte clases de Interpretación na Escola Municipal de Teatro de Vigo e colabora habitualmente, como actriz, na sala de teatro independente Teatro Aforo.
DOCENTE
Anna Cañadillas
Workshop en artes escénicas co mestre Yoshi Oida na Universidade de Lisboa. 30 horas. Abril 2012.
DOCENTE
Ana Abad de Larriva
Ten formación complementaria en danza (danza oriental, danza butoh e danza contemporánea) e desenvolve un proxecto de investigación propio arredor das artes do movemento como actriz e creadora escénica multidisciplinar.
É doutora en Comunicación pola Universidade de Vigo, cunha tese multidisciplinar en Artes Escénicas, arredor da construción das bases da presenza escénica a partir do adestramento actoral, e licenciada en Xornalismo pola Universidade de Santiago de Compostela.
Ten formación especializada en canto e técnica vocal, así como en piano; compón e interpreta os espazos sonoros das súas pezas e desenvolve proxectos musicais e de arte sonora.
As súas creacións escénicas foron seleccionadas e estreadas, interpretadas por ela, en diferentes certames e convocatorias, como o Metro Cadrado do FIOT de Carballo (Palabra, 2020, e Na sombra unha árbore, 2021); do Festival do Teatro dun Porvir, da AELG (Mulleres que bailan na néboa, 2020; Efecto flash, 2021; Primavera, 2022) ou o 67 Graos Ourense Fervescénica do FITO (Lama, 2021; Primavera, 2022, e Mulleres que bailan na néboa, 2023); ou desenvolvidas para eventos específicos, como o Festival Escenas do Cambio (Sobre o baleiro, 2022), ou o Programa Violencia Zero, da Deputación de Pontevedra (Muller auga, 2023; en colaboración con María Move).
Como dramaturga, gañou a bolsa de dramaturxia do Centro Dramático Galego, no ano 2022, con Bailar no ceo; traduciu e fixo unha adaptación orixinal de Antonio e Cleopatra para a produción do CDG Shakespeare en Roma, do ano 2023, traballo polo que resultou finalista nos Premios María Casares de Teatro 2024; e obtivo o Premio Abrente de Textos Teatrais da MIT de Ribadavia, en 2022, por A nunca vista; o Premio de Microteatro da Memoria da Deputación de Pontevedra e a ESAD de Galicia por Un biolo na noite, e o Premio Roberto Vidal Bolaño de Textos Teatrais do Concello do Porriño, o IES Ribeira do Louro e Editorial Galaxia por A sombra das árbores, en 2019. Os seus textos teatrais foron publicados en editoriais como Galaxia, Positivas, Á Feira Edicións ou Invasoras.
É docente de artes escénicas, e desenvolve tamén diferentes actividades de formación, mediación e comunicación artístico-culturais.
- Datas: De outubro de 2024 a xuño de 2025
- Horarios: Martes de 19:00 a 20:30 (Mozos e mozas), luns de 20:00 a 21:30 (Adultos), mércores de 10:30 a 12:00 (Adultos mañás) e xoves de 18:30 a 20:00 (Adultos).
- Lugar: Imaxinatea Lab Creativo. Praza Francisco Fernández del Riego, nº 3(traseira), local 5C. 36203 Vigo
- Perfil do alumnado: Desde os 12 anos e adultos, divididos por grupos de idades e niveis
- Profesor: Leonel García Laborde, Eva Vila, Antonia Céspedes y Anna Cañadillas.
- Prazas: Grupos reducidos
- Inscrición: Aberta
- Información: 986 120 024 - 685 852 015, ou a través do email contacto@imaxinatea.es
- Prezos: Matrícula: 50 € / Mensualidade: 45 € (online) 50€ (presencial)