FORMACIÓN TEATRAL AVANZADA

Xéneros e tendencias teatrais

Nos cursos de Teatro Avanzado I e II, para mozos e adultos, profundamos nos principios e fundamentos que permiten utilizar correctamente o seu corpo e a voz, en función dunha linguaxe non realista e realista a través do traballo en diferentes xéneros e tendencias teatrais.

Temporalización

Cada obradoiro desenvolverase nunha única sesión semanal dunha hora e media no período outubro-xuño.

Obxectivos xerais

  • Perfeccionar os coñecementos e hábitos metodolóxicos na proxección artística.
  • Desenvolver as capacidades, hábitos e habilidades encamiñadas ao dominio das técnicas de actuación e as súas posibilidades creadoras.
  • Coñecer os aspectos máis relevantes dos diferentes xéneros dramáticos.
  • Potenciar a cohesión de grupo.

Obxectivos específicos

  • Mellorar a presenza escénica do actor.
  • Dotar ao alumno de recursos corporais e vocais para que poida trasladalos a escena.
  • Mellorar a dicción do actor.
  • Traballar os focos de expresión corporais e vocais.
  • Mellorar as capacidades de memorización de textos dos alumnos.
  • Potenciar a capacidade creadora.
  • Traballar a escoita en escena.
  • Traballar con ruptura da cuarta parede.

Contidos Formación Teatral Avanzada I:

RECURSOS INTERPRETATIVOS

  • Elementos dramáticos
  • Creación de personaxes
  • Improvisacións: individuais e colectivas
  • Musicalidade en escena
  • Espontaneidade corporal
  • Espazo: crear e modificar espazos dramáticos

EXPRESIÓN CORPORAL-RÍTMICA E VOCAL

O CORPO

  • Motores corporais
  • Traballo cos elementos
  • Traballo de animalización
  • Xogos de expresión
  • O xesto
  • Traballo co espazo e no espazo
  • Traballo de ritmo, equilibrio e coordinación

A VOZ

  • Dicción
  • Liña melódica
  • Intensidade
  • Ton
  • Timbre
  • Axuste da voz aos significados
  • Caracterización dos personaxes pola voz
  • Os coidados da voz

PRÁCTICA ESCÉNICA

  • O texto: selección, comentario, análise e creación
  • A partitura: creación e interpretación dunha partitura corporal, rítmica e vocal
  • Análise das linguaxes dramáticas contorna ao texto e elementos de significación
  • Contexto histórico
  • Temática
  • Equipos de traballo
  • Planificación e realización dos ensaios
  • A representación

Contidos Formación Teatral Avanzada II:

Primeiro trimestre

ACHEGAMENTO AO NOSO PROPIO CLOWN

Metodoloxía:

Na procura do propio clown atopamos o lado cómico dun mesmo e descubrimos que unha debilidade persoal convértese en forza teatral.
Non nos metemos na pel dun personaxe senón que descubrimos a parte clownesca que habita en nós.
Canto máis se deixe sorprender o actor polas súas propias debilidades con máis forza
aparecerá o seu clown.
Investigaremos que é o que nos fai tanta graza do clown, desde onde o buscamos, como é a súa ollada, o seu camiñar, a súa voz, traballando coa máscara máis pequena do mundo (o nariz vermello).
O taller é unha proposta de xogo e investigación onde nos achegaremos ao clown, ao seu imaxinario, a súa maneira única de resolver conflitos, a súa enerxía, a súa necesidade de comunicación.

– Procura individual do noso clown
• Ollada
• Autenticidade, sinceridade e espontaneidade
• Emocións
• Dualidades
• Linguaxe

– Improvisacións colectivas
• Escoita en escena
• Xenerosidade co compañeiro
• Complicidade e comunicación co público

“Curso de clown/adestramento actoral”

A comedia non se aprende: adéstrase. Hai que adestrar en captar a atención do público, na técnica de máscara, na precisión do gag, na xenerosidade co compañeiro. O adestramento proporcionará recursos para manter unha actitude aberta e dispoñible para calqeura tipo de personaxe.

A interpretación é un xogo no que debemos encontrar pracer. Mesmo se traballamos para un teatro serio, hai algo que debería estar terminantemente prohibido: que os nosos personaxes resulten… aburridos.

Como din os adestradores deportivos diante de partidos de máxima transcendencia: Sal e divírtete!

Adestramento Actoral/“Interpretación da comedia”

Segundo trimestre (marzo-xuño)

Non hai dous actores/actrices cómicos/as iguales. Interpretar a comedia, e obradoiro de interpretación teatral, no que se fará primeiramente un percorrido polos diferentes estilos e as diferentes técnicas do xénero cómico, co obxectivo final, da creación e representación nunha sala teatral ao remate do curso, dun espectáculo de comedia.

Obxectivos xerais

  • Desenvolvemento na interpretación actoral no xénero cómico.
  • Coñecer os distintos estilos de comedia e practicar as técnicas propias de cadaestilo de comedia.
  • Atopar a propia comicidade.
  • Montaxe dun espectáculo de xénero cómico para representar nunha sala teatral ao final do curso.

Contidos

  • Definición, orixe e desenvolvemento da comedia.
  • A comedia física: Facer rir co corpo.Técnicas básicas.
  • A comedia textual. Facer rir coas palabras.
  • Tempo e ritmo da comedia.
  • Os proceso de montaxe dun espectáculo de xénero cómico, para representar nunha sala teatral ao final do curso.

Metodoloxía:

As sesións serán de 1,5 horas de duración.
O curso é eminentemente práctico. Cada sesión comezará cun breve quecemento e na primeira parte do curso desenvolveranse exercicios e xogos teatrais destinados a traballar a desinhibición e cohesión grupal e desenvolver a imaxinación.

A segunda parte de cada sesión estará dedicada ao traballo práctico nun estilo cómico específico, a través dunha montaxe teatral.

O curso aspira a que cada alumno/para atope o seu propio ser cómico. Explotar os propios recursos e adquirir as ferramentas básicas propias do actor/actriz cómico/a.

Todos os alumnos deben traer:

Roupa de traballo cómoda: mallas, chándal ou similares, zapatillas flexibles ou calcetíns antiescorregadizos.

Profesor

Leonel García Laborde

Licenciado en Dirección Escénica polo Instituto Estatal de Cultura e Arte de Moscova. Rusia.

Máster de Artes escénicas pola Universidade de Vigo.

Doutorando de Estudos literarios. Relacións  interartísticas. En  a Universidade de Vigo.

Profesor da Escola Superior de Arte Dramática de Galicia, (ESAD) Na especialidade de Dirección Escénica.

Profesor de Dirección de Escena, de Actores e Interpretación na Escola Superior de Artes Cinematográficas de Galicia. (E.G.A.C.I.)

Profesora

Anna Cañadillas (Formación Avanzada II)

Formouse en diferentes estilos e métodos nas escolas Municipal de Vigo e Studis de Teatre en Barcelona, onde se especializa en teatro xestual e a maiores realiza un curso de pedagoxía teatral que lle acredita a ensinar a pedagoxía de Jacques Lecoq.
 
Cursos e monográficos
-Danza, con Olga Cameselle en Aartística.
-Creación escénica con Alfredo Rodriguez e Olga Cameselle.
-Workshop en artes escénicas co mestre Yoshi Oída na Universidade de Lisboa.
-A conspiración do Butohclown con Moshe Cohen no festiclown. 
-La metamorfose nel teatro de xesto con profesores da escola Internacional Total Noveau Colombier.

Profesor

Santi Prego (Formación Avanzada II)

Profesor da ESAD-Galicia. Actor especializado en comedia física, que desenvolveu tanto no teatro (espectáculos de clown, bufón, commedia dell ´arte e obxectos) como en sketchs e series de televisión. Tamén traballa os personaxes desde o xogo como actor dramático en cine (Mientras Dure la Guerra, de Alejandro Amenábar) ou en thrillers (O Sabor Das Margaritas, e outras).

COMPARTIR É VIVIR!

CURSOS RELACIONADOS

CURSO PRESENCIAL

FORMACIÓN TEATRAL PARA NENOS E NENAS

Nesta formación, proporcionamos recursos interpretativos centrándonos no desenvolvemento da expresión dunha maneira activa e dinámica, potenciando a sensibilidade, as posibilidades creativas e a capacidade de descubrirse a si mesmo, para expresarse con espontaneidade e plenitude.

Ler Máis >>

E quizá pódeche interesar

CURSO ONLINE

OBRADOIRO PRE-GRAVADO: “O CADERNO DA DRAMATURGA, A ORIXE DAS ESPECIES LÁZARO”

O caderno da dramaturga: a orixe das Especies Lázaro é un espazo de encontro e reflexión con Vanesa Sotelo, autora e directora do espectáculo Espécies Lázaro, que a compañía portuguesa Teatro Art’ Imagem presenta o 8 de xullo no marco da Mostra Internacional de Teatro Cómico e Festivo de Cangas. De carácter virtual, a sesión ofrece a oportunidade de descubrir as claves que inspiraron o proxecto e de profundar na súa estrutura, así como a posibilidade de coñecer as diferentes etapas da súa escritura co obxectivo de analizar de forma conxunta tanto o seu contido como o proceso creativo das persoas participantes.

Ler Máis >>
CURSO PRESENCIAL

PINTURA E DEBUXO PARA ADULTOS E MOZOS

Un taller que persegue espertar a creatividade a través de exemplos artísticos do mundo actual, motivando a reinterpretación persoal e descubrindo novas estratexias de comunicación. Pintura, escultura, modelado e gravado, introducen a expresión pictórica e espacial como parte das competencias básicas da aprendizaxe.

Ler Máis >>

Gracias por tu interés

Te responderemos a la mayor brevedad.

Y solo usaremos tus datos para atender a tu solicitud de información, pero si te interesan nuestras actividades y quieres mantener el contacto, puedes suscribirte al boletín.

Hasta pronto!

Abrir chat
Hola 👋
¿En qué podemos ayudarte?